سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنج سافاری که باید رفت

شما در آفریقا هستید. اواسط ژوئن (خرداد) ماه است. آفتاب بر پوست شما می تابد، نسیمی گرم بوی چوب را به مشام می رساند و دسته ای از گورخرها را می بینید که در میان ساوانای تازه باران خورده در حال پرسه هستند. این رویایی است که با سافاری محقق شده؛ سافاری یک نوع سفر است که با هدف مشاهده حیات وحش از نزدیک صورت می گیرد.

 

بعد از معرفی پنج مقصد گردشگری متفاوت و ترسناک، اکنون قصد داریم شما را با پنج سافاری هیجان انگیز آشنا کنیم. فرق نمی کند شیفته غواصی کنار کوسه ها باشید یا دلتان بخواهد با فیل ها عکس بگیرید؛ سافاری به شما یادآوری می کند تا چه حد نسبت به طبیعت شگفت انگیز بی توجه بوده ایم.

 

  • شرق آفریقا

 

تورهای سافاری آفریقا شما را با آفریقای واقعی آشنا می کنند. شیرها که به سلطان جنگل معروف هستند محبوب ترین حیوان سافاری های آفریقا بوده و در طول روزهای گرم عادت دارند زیر سایه درختان استراحت کنند. چیتا، اسب آبی، فیل و زرافه سایر حیواناتی هستند که شما را حسابی هیجان زده خواهند کرد.

 

برکه ها نیز زیستگاه کروکودیل هایی هستند که طولشان گاه به شش متر می رسد و وقتی گرسنه شوند به هیچ چیز رحم نخواهند کرد.

  • بلاروس

یک سافاری هیجان انگیز در اعماق جنگل های بلاروس انتظار شما را می کشد؛ جائیکه می توان گرگ، گاومیش، سگ آبی، گوزن شمالی، عقاب و انواعی از پرنده های جنگلی را در سکونتگاه اصلی شان مشاهده کرد. برای بازدید از این حیات وحش زیبا لازم است که به اقامتگاهی دور افتاده رضایت دهید و چند روزی قید خواب صبحگاه را بزنید؛ برنامه بازدید از جنگل یکبار حول هوش چهار صبح و بار دیگر هنگام غروب آفتاب است. هر بار هم سر و کله جانوران متفاوتی پیدا می شود.

  • ماداگاسکار

شش پارک جنگلی ماداگاسکار، یکی از میراث داران تنوع ژنتیکی جانداران روی زمین اند. شاخص ترین جانوران ماداگاسکار انواعی از میمون ها هستند که بیش از هر جای دیگر در دنیا اینجا یافت می شوند. در هر گوشه از پارک های جنگلی ماداگاسکار حدود 10 گونه لمور مشاهده می شود. در تورهای بازدید از جنگل های ماداگاسکار شما در جنگل های پر باران در زمین های پست و کم ارتفاع قدم می زنید و از صخره ها بالا خواهید رفت تا به جنگل های فرو رفته در ابرها برسید. همچنین امکان دارد هنگام قدم زدن در ساحل نهنگ های کوهان دار را ببینید.

  • پارک ملی جیمی کوربت، هند

خطر انقراض به شدت ببرها را تهدید می کنند و جاهای زیادی در دنیا وجود ندارد که بتوان این پستانداران با شکوه را از نزدیک تماشا کرد. پارک ملی جیم کوربت یکی از این مکان هاست. بازدیدکنندگان می توانند شب را در پارک سپری کنند و با یک راهنمای خوب امیدوار باشند لحظاتی از زندگی این جانوران را رصد کنند. در این پارک همچنین فیل ها، کروکودیل ها، خرس های تنبل، پلنگ و بیش از 600 نوع پرنده زندگی می کنند.

  • سرنگتی، تانزانیا

علاوه بر «جلگه های بدون مرز»( که معنای لغتی سرنجتی در زبان ماسایی است)، این سرزمین برکه ها و جنگل های انبوهی را در خود دارد و بعضی از پارک های ملی و گونه های حفاظت شده تانزانیا در آن هستند. تجربه سافاری در سرنجتی به چند دلیل تکرار ناشدنی است: سرنجتی انبوهی از بوفالوها (حدود یک میلیون راس)، غزال ها (500 هزار راس) و گورخرها (250 هزار راس) را در خود پناه می دهد. همچنین بازیگران شناخته شده مستندهای راز بقا مثل شیر، پلنگ، چیتا و کروکودیل هم اینجا زندگی می کنند. به این فهرست رنگارنگ فیل و زرافه را نیز اضافه کنید. سفر به سرنجتی برای کسانی که شیفته حیوانات وحشی هستند و در عین حال تنها در باغ وحش آن ها را دیده اند یک چالش واقعی محسوب می شود.

گفتیم اما نگفتیم

ما درباره چیستی و چگونگی این نوع ماجراجویی به شما گفتیم اما آنچه به شما نگفتیم هزینه یک سافاری هیجان انگیز است. سافاری ها عمدتا جزو سفرهای گرانقیمت محسوب می شوند. دور افتاده بودن حیات وحش منطقه سبب می شود فراهم آوردن بسیاری از امکانات رفاهی برای گردشگران سخت باشد. از سوی دیگر هزینه حفاظت از گونه های جانوری، احداث راه های ماشین رو، سوخت و راهنمای گردشگری را نیز باید در نظر گرفت. با این همه سافاری می تواند تجربه ای ارزشمند و تکرار ناشدنی در زندگی ما باشد که نمی توان قیمتی بر آن نهاد.